*** ~ mY LittLe SyaHAdaH~***

By: ralyd baby

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  >  >>]    [Archive]
Sunday, 24-Sep-2006 12:00 Email | Share | | Bookmark

 
ermm...dah lame rsnya xupdate fp nih..
sygnyer bln ramadhan kali nih dah pun meninggalkan kt..
moga ramadhan itu menjadi ramadhan yg paling b'makna buat kt semua..
dan paling bnyk amalan berbanding tahun2 yg sblm ini,yer..

thn lps ummi dpt pose full sbb tgh preggy kn..
tp thn nih 3ari jer miss,but awal ramadhan jelah xdpt smbut..
wokeylah, skrg nih, raya moooooooooddddddd bebeh..





ANDAI RAMADAN INI YANG TERAKHIR....

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu siangnya engkau sibuk berzikir
tentu engkau tak akan jemu melagukan syair rindu
mendayu..merayu. ..kepada- NYA Tuhan yang satu

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu sholatmu kau kerjakan di awal waktu
sholat yang dikerjakan.. .sungguh khusyuk lagi tawadhu'
tubuh dan qalbu...bersatu memperhamba diri
menghadap Rabbul Jalil... menangisi kecurangan janji
[sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku...
kuserahkan hanya kepada Allah Tuhan seru sekalian alam]

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tidak akan kau sia siakan walau sesaat yang berlalu
setiap masa tak akan dibiarkan begitu saja
di setiap kesempatan juga masa yang terluang
alunan Al-Quran bakal kau dendang...bakal kau syairkan

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu malammu engkau sibukkan dengan
bertarawih.. .berqiamullail. ..bertahajjud. ..
mengadu...merintih. ..meminta belas kasih
ā€¯sesungguhnya aku tidak layak untuk ke syurga-MU
tapi...aku juga tidak sanggup untuk ke neraka-MU

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu dirimu tak akan melupakan mereka yang tersayang
mari kita meriahkan Ramadhan
kita buru...kita cari...suatu malam idaman
yang lebih baik dari seribu bulan

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu engkau bakal menyediakan batin dan zahir
mempersiap diri...rohani dan jasmani
menanti-nanti jemputan Izrail
di kiri dan kanan ...lorong-lorong ridha Ar-Rahman

Duhai Ilahi....
andai ini Ramadhan terakhir buat kami
jadikanlah ia Ramadhan paling berarti...paling berseri...
menerangi kegelapan hati kami
menyeru ke jalan menuju ridho serta kasih sayangMu Ya Ilahi
semoga bakal mewarnai kehidupan kami di sana nanti

Namun teman...
tak akan ada manusia yang bakal mengetahui
apakah Ramadhan ini merupakan yang terakhir kali bagi dirinya
yang mampu bagi seorang hamba itu hanyalah
berusaha...bersedia ...meminta belas-NYA


sumber:e-mail...


Tuesday, 18-Jul-2006 08:05 Email | Share | | Bookmark
sYAhadAh,tUtup bOtoL anD zZZZzzzZZ............

syg...watpe tuh?
alamak..ummi nmpak aa.......
ehehe...xde pape mi........
View all 10 photos...
weekend ari tue xgi memana pun..
so sesaje jer snap gmbo syahadah brg sekeping dua..
ni lah dia si comelku yg mkin lasak skrg..




Tuesday, 4-Jul-2006 07:05 Email | Share | | Bookmark
bALIk kaMPung...23-25/06/06

g telok mas dulu..
kat umah nek cal..
br bangun tido..
View all 22 photos...
last 2weeks balik kg anta acik tati&nani..
diorg nie teman ummi + syahadah kat umh sbb walid ada kursus kat kuantan..
soknya atuk ajak ummi g labis, johor lak (umah mertua pak long) sbb adik ipar dia b'tunang..
tp kitorg letih..so, atuk bwk syahadah jelah g sana..
diorg tue bknnye nk g sbb majlis tunang tue tp sbb nk g mndi waterfall..
si kecik tu plak g mandi kat kolam air panas..
amboiii....berjalan xingat ummi ngan walid yer, sayang..
so ni antara gmba2 yg acik snap ms g sana..



Saturday, 27-May-2006 10:06 Email | Share | | Bookmark
COngRAt to sUE & nIZaR....

ni pantin laki...
ehhe..ni ler Sue - pantin pompuan..
dab dub..dub dab..
View all 10 photos...
setelah 1thn mengikat tali pertunangan..
maka pd tarikh niler opismate kt nie slmt jd isteri org..
majlis nie kat umah dia - pasir putih, kelantan..




Monday, 8-May-2006 08:00 Email | Share | | Bookmark
faMily Day OrogENic GrouP...5-7/5/06

syahadah tido ms br smpai tue..
konpius ah..ape ummi ngan walid nk wat nie?
ooo...nk amik gmbr yer..
View all 21 photos...
minggu lps opis ummi ada wat family day kat genting highland..
kitorg stay kat Awana..yg mn lum kawin tu duk kat tower..
mcm kitorg duk dkt ngan golf terrace tue..
mmg seronot giler lah gi sana..
ni first time co kitorg wat family day..
klu sesebelum ada gak wat co's trip..
tapi ms tue ummi xleh gi..ada hal..(rugi kan... )
ms dinner lak si aznil kepochi tu yg jd mc..
ahhahahha..mmg lawak giler ah time tuh..
mlm tue ummi dpt lucky draw..dpt ler dvd player sebijik..
jd ler tue,kan..sape nk bg free-free jer kan..
tp yg xsedapnyer kan, kitorg sume kn food poisoning.... (oh tidak....)
ummi ms dinner tue mmg dah rs lain mcm dah, kepala rs berat sesgt..
tp bl majlis dah abis jer terus xleh thn..terus uwwekkkks...
bnyk gak muntah tue..abis isi perut sume..
pastu kitorg terus blah jer...(walid tutup jer muntah tue ngan towel)..
tp sempat gak jeling2 blkg tue..(kengkonon nk wat slamber jer.. )..
manalah tau kan..tetiba jer ada org thn suh bersihkn dl...lawak lak klu ingat2..





[<<  <  [1]  2  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net